Przeszukaj wpisy wg kategorii

poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Optymalizacja kodu strony WWW pod Google

Jeżeli zależy Ci na wysokim wypozycjonowaniu swojej strony w Google, powinieneś trzymać się kilkunastu podstawowych zasad odpowiedniej konstrukcji kodu strony. Pomoże to także w pozycjonowaniu w zasobach innych wyszukiwarek.

Odpowiednie nasycenie strony słowami, które są dla wyszukiwarki popularne oraz ich odpowiednie rozmieszczenie, zapewni Twojej stronie lepszą kondycję w Google.



Przede wszystkim zwracaj uwagę na słowa zawarte w:



  • W słowach kluczowych META (keywords). Słowa kluczowe nie są wymagane dla Google, ale jest to dobry zwyczaj (w końcu nie wszystkie wyszukiwarki je ignorują). Pamiętaj, aby słowa kluczowe META były krótkie (maksymalnie 128 znaków).
  • Opis META (description). Staraj się umieszczać słowa kluczowe jak najbliżej lewej strony, ale zachowaj format całego zdania.
  • W tytule z lewej strony, ale jeśli to możliwe, nie jako pierwsze słowo.
  • W górnej części strony w pierwszym zdaniu pierwszego akapitu (czysty tekst: bez wytłuszczenia, bez wyróżnienia, bez stylów).
  • W nagłówku H3 lub większym.
  • W wytłuszczeniu - drugi akapit i w dowolnym miejscu z wyjątkiem pierwszego użycia na stronie.
  • W wyróżnieniu - w dowolnym miejscu z wyjątkiem pierwszego użycia.
  • W opisie.
  • W adresie URL (nazwie katalogu, nazwie pliku lub nazwie domeny). Nie powtarzaj słowa kluczowego w adresie URL.
  • W nazwie pliku obrazu wykorzystywanego na stronie.
  • W znaczniku ALT poprzednio wymienionego obrazu.
  • W atrybucie TITLE obrazu.
  • W treści łącza wskazującego inną witrynę..
  • W atrybucie TITLE wskazującym stronę.
  • W nazwie pliku zewnętrznego arkusza CSS lub JavaScript.
  • W nazwie łącza wskazującego stronę (najlepiej ze strony domowej).
  • W nazwie łącza wskazującego stronę z witryny zewnętrznej.
  • W łączu wskazującym stronę, której notowanie PageRank wynosi 8 lub więcej.
  • Dobrze jest także pamiętać o korzystaniu z nagłówka "last modified".

    Po za słowami kluczowymi, ważne są także inne elementarne elementy.

  • Pamiętaj o walidacji kodu HTML. Google może pominąć całą stronę, jeśli występuje na niej kilka błędów składniowych.
  • Korzystaj z szablonu HTML na całej witrynie. Google potrafi odszukać szablon i wziąć go pod uwagę (potrafi także wykryć duplikowane strony).
  • Zapisuj strony z rozszerzeniem .htm lub .html. Dynamiczne nadawanie stronom rozszerzenia jest ryzykowne.
  • Staraj się, aby dokumenty HTML nie przekraczały 20kB. Optymalnym rozwiązaniem jest 5-15 kB.
  • Staraj się zachować jak najkorzystniejszy stosunek tekstu do kodu HTML. Ilość tekstu powinna znacząco przekroczyć ilość kodu HTML.
  • Sprawdź działanie strony w przeglądarkach Netscape, Opera, IE, Lynx, Firefox.
  • Używaj jedynie "gołych" odwołań dla hiperłączy. Staraj się unikać wykorzystania JavaScriptu w hiperłączach. Im prostszy jest kod łącza, tym lepiej.
  • Ruch sieciowy jest większy w przypadku jednego odwołania dziennie do 10 stron niż 10 odwołań dziennie do jednej strony.
  • Nie zakładaj, że słowa kluczowe w szablonie nawigacyjnym witryny będą wystarczające. Google wyszukuje całe zdania i akapity. Same słowa kluczowe porozrzucane na stronie są mniej warte niż słowa kluczowe użyte w zdaniu.
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz